Nowe zasady odbioru odpadów komunalnych w Koszalinie dla nieruchomości niezamieszkałych


Władze Koszalina ogłosiły zamiar przeprowadzenia postępowania na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, w których nie zamieszkują mieszkańcy. Zmiany dotyczą sklepu, hoteli, szkół oraz innych obiektów komercyjnych. Właściciele mają możliwość wyłączenia się z gminnego systemu poprzez złożenie odpowiednich oświadczeń.

Prezydent Miasta Koszalina poinformował, że odbiór odpadów z nieruchomości, które nie są zamieszkałe, będzie objęty nową umową na okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 roku. Właściciele takich obiektów muszą zgłosić się do urzędów z oświadczeniami najpóźniej do 8 września 2025 roku, by skorzystać z możliwości wyłączenia się z systemu. W tym kontekście istnieje także możliwość powrotu do gminnego systemu dla tych, którzy zmienią swoje decyzje.

Osoby zarządzające nieruchomościami niezamieszkałymi, które nie złożą wymaganego oświadczenia, pozostaną w zorganizowanym przez gminę systemie gospodarowania odpadami. Oświadczenia mogą być składane osobiście w Kancelarii Urzędu Miejskiego lub Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, a także wysyłane drogą pocztową lub elektroniczną. Informacja została opublikowana na stronach Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicach ogłoszeń w siedzibach urzędów, co ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców.

  • Oświadczenia można składać w następujących lokalizacjach:
    • Kancelaria Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7
    • Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26
  • Możliwość wysyłania oświadczeń elektronicznie oraz pocztą.
  • Ostateczny termin na składanie oświadczeń to 8 września 2025 roku.

Źródło: Urząd Miasta Koszalin


Oceń: Nowe zasady odbioru odpadów komunalnych w Koszalinie dla nieruchomości niezamieszkałych

Średnia ocena:4.57 Liczba ocen:5


Zobacz Także